Dátum: 21.11.2024

Kamenná predajňa je niečo milé navyše

Martina Grechová / 02. 07. 2024

Základom šťastného a vyrovnaného života je pevné zdravie a základom pevného zdravia je konzumácia výrobkov z čistého životného prostredia. Prečo sa rozhodla Katka Luhanová podnikať v oblasti zdravej výživy a prečo dokáže púpavová káva vysielať  v našom organizme pozitívne signály nám porozprávala zakladateľka biopotravín Katea, ktorá s biopotravinami podniká už 2 roky.

V spoločnosti Katea fungujete už nejaký ten rok. Po otvorení svojej prvej predajne ste zahájili aj vlastný e-shop. Podnikanie v sektore s potravinami je vzhľadom na získanie množstva povolení a zvládnutie byrokracie veľmi náročné. Ako si spomínate na svoje bio-začiatky? Prečo ste sa rozhodli podnikať práve s biopotravinami?

Spočiatku to bolo moje hobby. Odmalička som veľmi rada trávila veľa času v prírode, najmä v lese alebo pri rybníku. Bavilo ma zbierať bylinky a lesné plody. Až neskôr mi napadla myšlienka podnikať s bylinkami. Samozrejme, ako každé podnikanie, aj v tomto podnikaní boli začiatky ťažšie. Trvalo nejaký čas, kým sme mohli rozšíriť ponuku, otvoriť spomínanú kamennú predajňu na Podhájskej alebo vlastný eshop.

Vaším cieľom je „zaplaviť Slovensko zdravými potravinami“. Prečo si na sortimente dávate tak veľmi záležať? Čo je vašou motiváciou?

Na tieto otázky existuje jednoduchá odpoveď a tou sú – ľudia. Pre podnikateľa je dôležitá spätná väzba. A keď viete, že to robíte dobre, ľuďom to pomáha, oni vám úprimne ďakujú. To je pre mňa motivácia robiť to ďalej.

Každá zaručená kvalita niečo stojí. Je slovenský zákazník ochotný zaplatiť za kvalitu vyššiu cenu?

Určite áno. Máme veľa stálych zákazníkov. To znamená, že vidia, že im naše produkty pomáhajú a nemajú problém zaplatiť za kvalitu.

Čo je vašou pridanou hodnotou?

Povedala by som, že tou najväčšou pridanou hodnotou je starostlivosť o zákazníka a ochota pomôcť. Dostávam veľa správ, kde mi píšu zákazníci o svojich zdravotných problémoch s prosbou, čo im na zdravotné problémy odporúčam. Ku každému zákazníkovi pristupujem osobitne a hľadám ten najlepší spôsob, aby som vedela pomôcť.

Ako ste „prežili“ Covid? Ovplyvnilo to chod vášho e-shopu v pozitívnom či negatívnom slova zmysle?

V čase Covidu sme už mali s manželom rozbehnuté podnikanie s ubytovaním (Apartmány Prameň na Podhájskej). A teda to bol ten zlomový bod, kedy bolo veľa času na premýšľanie ako začať budovať niečo nové. Zo záľuby sa teda stala práca. Vtedy sme sa ešte len rozbiehali.

Vo vašej ponuke biopotravín nájdeme široký výber od čajov až po koreniny, bylinky pestované mimo cesty a priemyslu, bez postrekov a výbornej chute. Ktoré produkty si vaši zákazníci objednávajú najčastejšie?

Medzi najčastejšie a hlavne najobľúbenejšie produkty patrí jednoznačne MIX KOREŇOV (zloženie: pýr, lopúch a púpava) – je to liečivý zázrak na nespočetné množstvo zdravotných problémov od rakoviny, nefunkčného trávenia, cukrovky, chorôb pečene, žlčníka, atď. Zákazníci často vyhľadávajú aj čaj CYSTY, ku ktorému máme asi najviac úžasných recenzií ako ľuďom zázračne pomohol. A nemôžem nespomenúť ďalšie naše „naj“, ktorým je SUŠENÁ CVIKLA, ktorá sa dá využiť na milión spôsobov – do kaší, jogurtov, palaciniek či koláčov. Sušená cvikla je výborným tipom napríklad aj na cholesterol, krvotvorbu, detoxikáciu, ako aj pre onko pacientov.

Vašou novinkou je púpavová káva. Čím je taká výnimočná a ktorí ľudia by ju mali pravidelne piť?

Púpavová káva je výnimočná tým, že je bez kofeínu a má skvelú chuť s nádychom orieškov. Jej hlavný prínos však spočíva v tom, že ide o zdravú alternatívu kávy. Je skvelou voľbou pre ľudí, ktorých trápi trávenie alebo chcú vyskúšať detox organizmu.

Produkty s bio označením podliehajú prísnym kontrolám a normám. Aj napriek tomu tvrdia niektorí anti-ekologickí zástancovia, že nálepka „bio“ je len ďalšou formou marketingu, ktorý v konečnom dôsledku zavádza zákazníka. Myslíte si, že tento názor môže mať vplyv na vaše budúce smerovanie?

Určite nie. Do budúcna plánujem pre značku Katea rozšíriť ponuku a zamerať sa na osamostatnenie, aby som už nemusela firme venovať 100% času, nakoľko je to veľmi náročné.

Čomu dávajú vaši zákazníci prednosť – donáškovému servisu či návšteve kamenných predajní?

Najviac zákazníkov nakupuje cez eshop, prípadne cez môj profil na Facebooku KATKA LUHANOVÁ. Preto sa najviac zameriavame na online svet. Kamenná predajňa je už len niečo milé navyše.

Ak by ste si mohli nanovo zopakovať svoj štart pri podnikaní, čo by ste urobili s odstupom týchto dvoch rokov inak?

Určite by som sa nepozerala na to, čo si myslia druhí, ale riadila sa svojimi pocitmi. Konať na základe toho, čo si myslím, že je správne. A páči sa mi veta od Sokrata – „Kto chce hýbať svetom, musí pohnúť najskôr sám sebou “ – a tou sa riadim.

Ste matkou 3 detí. Ako to všetko zvládate? Aký máte recept na úspešné skĺbenie pracovných aj rodinných povinností?

Na to je recept? 😀 Zvládam to len vďaka pomoci manžela aj zamestnancov. Každý rodič vie, že rodičovstvo je náročné. A pri podnikaní oboch rodičov v rodine je to ešte ťažšie. Najväčšou výzvou je optimálne skĺbiť podnikateľské aj rodičovské povinnosti. Ak mám povedať úprimne, nie je to ľahké. Toto zvládam vďaka inštitúciám akou je škola, škôlka a svokrovci, ktorí s deťmi tiež trávia veľa času a pomáhajú vždy keď treba.

Touto cestou sa chcem poďakovať pani Katke Luhanovej, že venovala priestor na zodpovedanie mojich otázok z oblasti zdravej výživy. Nech Vaše podnikanie pomôže stále väčšiemu množstvu ľudí „reštartovať“ svoje zdravie a potlačiť zdravotné problémy.

Newsletter

Prihláste sa na odber, poskytneme Vám informácie z oblasti podnikania.

Podnikateľské
Príbehy

© podnikatelskepribehy.sk. All Rights Reserved. Designed by HTML Codex